Дизайнът и София (3) – Лъвов мост

Започнахме няколко теми относно дизайнът и София. Първите ни коментара бяха относно Чешмата на Витошка, а после и плочките. Дойде време да напишем нещо и за Лъвов мост. От няколко седмици насам се говори за одобрен проект (!?!?!?!), на който строителството започва съвсем скоро.

 

lavov-most-1

Не става ясно как  ще се облекчи трафика по “Сливница” и “Мария Луиза” ако отново ще има светофари?! Няма предвидена пешеходна част покрай историческите лъвове? Няма и велоалея? Какво става и с реката !?

Архитектите от сдружение „Група Град“ предлагат алтернатива, която ние подкрепяме:

 

Утре, петък (13 септември) в сградата на Съюза на архитектите Група Град и приятели организират пресконференция по темата. Заповядайте!

 

 

Comments

  1. Йордан says

    Кръговото движение ще задръсти трафика! Справка – 4-ти километър.
    Алтернативният проект е много по-добър! Справка – река Сена в Париж!

    • и аз Йордан says

      Стига толкова ги гледахме другите. какво ще кажеш за справката Драгалевци и Симеоново, става дума кръстовищата с Околовръстен път? на симеоново става задръстване на светофарите докато на драгалевци да се съберът по 3-5 коли най много ако няма рейс. На 4-ти километър в кръговото се влиза от 16 места, а това ми изглежда подобно на кръговото на ТВ кулата, където в сравнение с преди направо се телепортираш.

      • Йордан says

        Превключването на светофарите може да се регулира, ако има кой, и има акъл…
        На 4-ти км как ги преброи 16 места за влизане – не знам!

        Ти от кое село си?

        • Йордан says

          Превключването на светофарите може да се регулира, ако има кой, и има акъл…
          На 4-ти км как ги преброи 16 места за влизане – не знам!

          Ти от кое село си?
          На ТВ кулата се минава ОТДОЛУ, затова се телепортираш

    • petq says

      ama ne se pravi copy paste na ve4e sashtestvuvashti proekti tva ne go li razbrahte zle e i zle shte bude proekta vi hich ne me kefite

  2. Denica says

    Бих искала да подкрепя алтернативния модел. Харесва ми повече и смятам, че ще е по-удобен!
    Благодаря.

  3. says

    Подкрепям АЛТЕРНАТИВНИЯТ ПРОЕКТ ! Мисля, че при него няма да има задръствания, движението ще е по-свободно!
    При кръговото ще има задръствания, а в нашата малка столица, претъпкана от народ и коли, то ще е излишно претоварване и изнервяне.

  4. Мая says

    Подкрепям алтернативния модел! Не мисля, че кръговите кръстовища са най-ефикасни и безопасни!

  5. Mdria=Mira Georgieva says

    Определено за ПРОЕКТ № 2!По-стилен,реално изпълним и приложим, както и икономически изгоден, безопасен-има видимост по цялото протежение!

  6. Иво says

    Кръгово движение и движение на 2 нива биха намали ли задръстванията, проект 2 с какво е по- различен от до сега съществуващата организация???

  7. Василена says

    Алтернативният проект много прилича на мостовете над Сухата река във Валенсия. И защо да не гледаме другите? Ако една идея е добра, какво значение има чия е и къде е приложена? Аз лично не съм фенка на кръговите. Уж облекчават трафика, но е пълно с малоумници, които не знаят в кое точно платно да карат и шарят насам натам. Влизат в кръговото от външното платно,за да въртят цялото кръгово или разни отворковци влизат в най-вътрешното и те засичат на първия изход.

  8. ivaylo says

    според мен както каза петя проекта ви е копиран и недомислен а другия не е много различен от сегашният вариянт трябвя дя се регулира светофара просто а за орлов мост нещо измислено няма е там айде творете там е шока

  9. Не съм Йордан says

    Не видях къде на първият вариант има светофари, освен това трафикът по Сливница определено минава транзит по продължение на реката. Алтернативният вариант е ОК, но все пак първият вариант ми е по симпатичен.

    Все пак предимства на алтернативата:
    -на пръв поглед по-ниска себестойност
    - пешеходен достъп

  10. Каназирев says

    Двата проекта трябва да се комбинират. Алтернативният за бързо преминаване по бул. Сливница и кръгово отгоре с светофар, който работи само когато идва трамвай, за да може да премине без да чака трафика. Пространството е достатъчно голямо да се разшири пешаходният мост. В предвид, че по бул. Мария Луиза ще се движи само трамваят през моста сегашният автомобилен път ше освободи и още място за зелени площи, и т.н. плюсовете са безкрай, просто някой трабва да го направи, в противен случай, ако се направи само единият проект след вртеме пак ще е затворено за ремонт за да се осъществи и другият (така и така беше затворено, алтернативният можеше да е готов още с метрото)

  11. emil says

    Според мен обаче, кръговото движение е по-добро. Само пребройте светофарите, в алтерантивния вариант са си толкова колкото са и сега.
    Кръговото движение позволява лесно „изтегляне /придвиждане/“ на колите.
    Аз съм „ЗА“ кръговото

  12. Лили says

    Аз не знам,тези архитекти от кое село са дошли,да развалят архитектурата на София , с кръгово движение на лъвов мост,за да улеснят своите съселяни да се придвижват по-бързо по домовете си в люлин.Все едно да направиш кръгово на орлов мост и да затриеш облика на София…А вече, този дето ще го позволи ,не би трябвало да се назовава архитект на София.

  13. Лили says

    Аз подкрепям Алтернативния проект,защото Лъвов мост си е мост ,а не кръгов мост…-недомислено !Иначе проекта с кръговото е красив и може да се използува за друго кръстовище.

  14. koi says

    Стига сте гледали красотата, а функциолналността!
    Потока от коли е главно по бул. Цар Освободител и той трябва да е с лесно преминаване през канала, а не както и двата проекта бул. Евлоги Георгиев е с транзитния път отдолу!
    Колите от Евлоги трябва да се включват в локалното на Цариградско

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>